Ontwerp: Woonmagazine Kwantum
Vandaag een artikel over het nieuwe digitale woonmagazine van Kwantum. Zoals je misschien al weet, ben ik fulltime grafisch ontwerper en heb voor mijn werk dit leuke magazine mogen maken samen met collega’s. Het leek me leuk om deze creatieve en vooral leuke opdracht met je te delen. Benieuwd naar het magazine en de totstandkoming ervan, lees gauw verder :-).
Opdracht
De opdracht kregen mijn collega’s en ik samen. Een collega hielt zich vooral bezig met de inhoud van het magazine, zoals de teksten, welke producten en welke thema’s er in het magazine zouden komen. Ik was verantwoordelijk voor de grafische invulling :-). Het doel van het woonmagazine was om mensen te inspireren, de nieuwe najaarscollectie te laten zien en andere producten extra aandacht te geven. De andere collega heeft ervoor gezorgd dat het magazine online staat en je makkelijk door het magazine kunt bladeren en meer informatie vindt over de producten.
Aan de slag
Als je een magazine gaat maken, kun je niet zomaar beginnen. Daarom hebben we samen eerst gekeken welke kant we uit wilden met de inhoud en vormgeving. Als eerste hebben we toen een inventaris gemaakt wat voor interessante nieuwe producten er zouden komen in het najaar. Naar aanleiding van de producten en trends van nu in de woonbranche hebben we thema’s gezocht die daarbij pasten.
De voorbereiding was veel werk. De producten moeten bij elkaar passen en bij het thema horen. Daarnaast wilden we ook alle productcategorieën laten zien, denk bij Kwantum dan bijvoorbeeld aan gordijnen, vloeren, meubelen en woondecoratie. Door artikelen te kiezen uit de diverse productcategorieën kunnen lezers goed de breedte van het assortiment zien.
Vormgeven
En toen kon ik lekker aan de slag met vormgeven :-)! Er is niets zo leuk als dat. Zeker bij een magazine met verschillende thema’s, daardoor krijgt elke spread (2 pagina’s naast elkaar) toch zijn eigen sfeer. Om dit te creëren heb ik gebruik gemaakt van een afwisselend kleurenpalet dat bij een thema past. Ook heb ik de typografie (soort lettertype en gebruik van het lettertype) aangepast aan het thema. Natuurlijk wel binnen de huisstijl van Kwantum. Als ontwerper heb je niet helemaal de vrije hand en zijn er altijd richtlijnen waaraan je je moet houden. Zo’n huisstijl zorgt ervoor dat de diverse uitingen van een bedrijf herkenbaar blijven. In het woonmagazine is dat duidelijk te zien aan de oranje balk onderaan de pagina met de verwijzing naar de website of de tekst “Altijd… de laagste prijs” en de prijssigning. Ook zijn de gebruikte lettertypes steeds hetzelfde (gelukkig heeft het lettertype veel varianten :-)).
Resultaat
Hieronder zie je pagina’s van het woonmagazine als plaatje. Voor een complete beleving, klik dan hier voor de online versie van het woonmagazine. Laat je inspireren en wie weet zie je iets leuks voor in je huis!
Gerelateerde artikelen:
– Ontwerp: Logo Autilook Blauwe Zondag
– Ontwerpen: Mijn afstudeeropdracht Overal Thuis
© Nobody ELSe
Mooi gedaan Els als ze nu niet gaan verkopen dan snap ik het niet meer . Groetjes TA.X
Dank je :-)!
Ziet er strak en verzorgd uit.
Jullie zijn goed bezig en spelen in op hetgeen de klant vraagt en wenst.
Volgens mij hebben ze bij Kwantum een hele goeie aan jou.
Gr.Jos
Dank je wel :-)!